Ga naar de inhoud

Albanie 2018 ouderen

Op woensdag 18 april vertrokken we met een groep vanaf Agrifirm richting Kƶln om via Kosovo naar Albaniƫ te gaan.

Deze eerst dag zouden we in Kosovo enkele watervallen en het klooster van Decan en Pritzren te bezoeken. We zouden op de grens van Albaniƫ overnachten.

De volgende dag gingen we via het schitterende Koman Lake naar Tirana om te overnachten in Hotel Baron

Op de werkdagen ging een groep richting Gramsh om daar te klussen en om te koken voor de mensa.

Op de eerste dag werd de verbondenheid tussen Gramsh en Apeldoorn tot uiting gebracht door het planten van een olijfboom

In het psychiatrisch ziekenhuis in Elbasan bestond het werk uit het schilderen van de bankjes en activiteiten te doen met de patiƫnten en de reparatie van de kraan

Op de terugweg uit Elbasan was er natuurlijk ook even het bezoek aan het Petrelƫ castle

Uiteindelijk hebben we in Gramsh ook nog een huis opgeknapt

Naast de activiteiten was er ook ruimschoots de tijd om Tirana te verkennen. We kregen een rondleiding door de kerk waaronder zich een groot theater bevindt. En natuurlijk gingen we even met de kabelbaan voor het uitzicht.

En elke avond was het goed toeven in Hotel Baron voor de nazit waarbij we op een avond ook nog verrast werden door onze huiscocktailshaker die ook nog violist blijkt te zijn:Ā  Flogert Shatraj.

Dinsdagavond 24 aprilĀ  werden we op de slotavondĀ  toegesproken door Father Gregory waarin hij zijn dank uitsprak voor onze inzet voor AlbaniĆ«

Omdat ons vliegtuig pas woensdagavond 25 april laat vertrok hadden we die dag nog de tijd om de kaap van Rodon te bezoeken en Kruje